Line-Up van PinkPop ‘10 bekend: de zaterdag

Dit is wel een hele leuke dag hoor, de zaterdag van PinkPop en ook meteen de 2e dag van PinkPop. Ook van deze dag ga ik er 3 uitlichten, te beginnen met:

Editors

De Editors hadden 3 jaar geleden een fantastische start met het album An End Has A Start waar ook een aantal fantastische singles opstonden, zoals Racing Rats, Smokers Outside The Hospital Door en de titelsong An End Has A Start. Dit jaar zijn ze teruggekomen met een, volgens sommigen, fantastisch album. Het bijzondere van afgelopen album is dat het geen gitaren bevat en dat de Editors dus een compleet nieuwe weg zijn ingeslagen. Ik zelf ben niet erg onder de indruk van het album, vandaar ook een single van het vorige album.

Mando Diao

Mando Diao speelde vorig jaar PinkPop helemaal plat, wat de doorbraak betekende voor dit energieke bandje. Singles als Dance With Somebody en Gloria werden en worden nog uitvoerig gedraaid op de radio. Dat laatste is erg jammer, want daardoor ben ik nu niet meer zo enthousiast als eerst, maar ik blèr nog steeds mee met de singles. Naast Give Me Fire heeft Mando Diao nog meer prachtwerk afgeleverd, zoals Hurricane Bar, Bring Em In en Ode to Ochrasy. Zelf ben ik erg gecharmeerd van de eerste paar nummers van Bring Em In, Mr Moon is bijvoorbeeld een prachtsingle. Ook van het eerste nummer van dit album ben ik zeer te spreken, Sheepdog:

En de laatste van vandaag:

Green Day



Dit is de headliner van deze dag en speelt maar liefst 2 uur! Waarschijnlijk gaan ze een spetterende show brengen, daar ben ik zeker van. Deze band heeft recentelijk echter een eentonig album uitgebracht, dus moeten ze wel veel van hun oude werk spelen. 21 Guns is bijvoorbeeld zo’n nummer die niet echt alles slaat, maar neem je nou oud werk als bijvoorbeeld American Idiot dan heb je mij snel aan het dansen. Maar dat is mijn mening, die verschilt nogal vaak met het gewone Nederlandse publiek.

De complete line-up is te vinden op pinkpop.nl

~ door De Nater op 25/02/2010.

Plaats een reactie