Naatje’s Plaatjes terugblik

We hebben inmiddels een maand Naatje’s Plaatje op Gouwestad gehad bij het programma Gouwestad Youth. Daarom gaan we nu een terugblik werpen op wat er met de plaatjes gebeurd is. Ook de beschrijving van de plaatjes zal hier komen te staan. De lijst met liedjes is ook te vinden op spotify.

27/10 Handsome Poets – Dance, the war is over

Het begin van Naatje’s Plaatje was meteen ook een goed begin. Ik begon namelijk met een Goudse Band. Wat nog leuker is, is dat de broer van de zanger bij mij in de klas heeft gezeten. Op dat moment hadden ze net een single uitgebracht en ik dacht, het is gouwestad, dus ik kies ook een Goudse band. Tot mijn verbazing stond dit nummer die woensdag ook in de Mega Top 5. Die vrijdag daarna werd bekend dat ze megahit waren en toen wist ik het zeker: dit wordt een hit. En ik had gelijk, want binnen de kortste keren hebben ze duizenden interviews afgehandeld en zijn ze geboekt op honderden festivals. Het plaatje is dan ook erg dansbaar, maar toch geschikt voor op de radio.

3/11 Pet Shop Boys – Together

Waarschijnlijk de grootste flop van deze maand. Ondanks dat het een erg lekker nummer is, heb ik deze helemaal nergens teruggehoord. Wellicht dat dat komt, omdat het meer van hetzelfde is. De Pet Shop Boys gebruiken steeds hetzelfde truckje en nu dus weer.

10/11 Gorillaz – Doncamatic

Ruim 2 weken voordat de plaat officieel uitkwam, had ik deze al kunnen aanvragen als plaat voor Naatje’s Plaatje. Officieel kwam deze 22/11 uit en toen is deze single meteen in de hitlijsten beland. Dit dance nummer van de Gorillaz, project van de zanger van Blur, welke nu waarschijnlijk meer naamsbekendheid heeft, dan Blur zelf, is net als Dance, the war is over ook popachtig. Daley, de zanger op deze single, zingt erg hoog, waardoor het net lijkt alsof het een meisje is, maar het is een jongen.

17/11 Triggerfinger – All This Dancin’ Around

Volgens mij het beste nummer wat tot nog toe in Naatje’s Plaatje voorbij is gekomen. Het eerste rocknummer in de collectie. Ondanks dat het inmiddels grijze mannen zijn die inmiddels in de band zitten, maken ze nog steeds steengoede liedjes. Als nederbelg ben ik zeer trots op deze formatie. Jammer genoeg willen de mannen niet doordringen tot het grote publiek, maar dat krijg je ook bij dit soort muziek. Triggerfinger speelde dit nummer ook op het twitterfeest en deden dat ook steengoed. Het is zeker de moeite waard om die optredens terug te kijken.

24/11 Goose – Can’t Stop Me Now

Ook deze belgen maken goede muziek, alleen is dit wat meer in de dance richting. Eigenlijk wilde ik Naatje’s Plaatje beginnen met Words, maar aangezien ik al een Goudse band had moest ik deze skippen. Deze dance formatie heeft met Can’t stop me now een lekker alternatief dance nummertje afgeleverd en het album is ook zeker de moeite waard.

Dit waren de liedjes van afgelopen maand. Houd deze blog in de gaten! En vergeet niet iedere woensdagavond om zeven uur naar Gouwestad Youth te luisteren voor de nieuwste muziek.

~ door De Nater op 26/11/2010.

Plaats een reactie